2010-10-15 ? 10:02:33

Suavemente, besame...

If you don't go after what you want, you'll never have it. Be brave to step forward, throw away your fear of risks and never give up!

Underbart citat. Funderar på att skriva en bok, novell, eller liknande men så kommer jag på - jag skulle aldrig lyckas färdigställa den. Visst skulle det gå bra och framåt i början, men jag som tröttnar så fort skulle bara lägga undan den och skjuta upp skapelsen.. Tja, man kan väl aldrig ha det bästa av alla världar?

Just nu, i skrivande stund, sjunger jag med i en underbar låt (http://www.youtube.com/watch?v=i1o9HMGaWxM) och funderar på vad jag ska skriva i nästa mening. Om jag ska vara helt ärlig så skriver jag aldrig det jag försöker planera att skriva, utan det blir bara något i farten. 
Och självklart så dagdrömmer/fantiserar jag lite om den dagen då jag antingen blir lycklig eller bara likgiltig. För, som min heliga vän Sigge citerade en gång, inget är värre än likgiltighet, det är motsatsen till alla känslor. Sant. Nej nu fasen ska jag vara positiv. Skitsamma vad som händer jag lär överleva och fortplanta mig senare i livet. HEHE nej men sluta låta så biologisk Emma. Ni vet vad jag menar. Livet går vidare, det är kort så ingen idé att fastna om det inte går som man vill. 

Ååhh jag vill... Håll tummarna! Även om det inte verkar hjälpa.. Ni är underbara som ens läser min blogg och ägnar en tanke åt mig och mitt förvirrade liv.

Kram
Kommentarer
Amanda

Du kommer att lyckas!!<3 Förlåt för att jag åker hem i helgen, men känner att jag behöver det .. <3 vi kan ju alltid ta det på söndag istället? Kram<3

2010-10-15 @ 16:17:38
URL: http://taggar.blogg.se/
helig vän

me gusta mucho.



Jag vill som sagt innan att du skriver en novell eller liknande. Själv har jag skrivit några (FOREVER ALONE), inga mästerverk eller något som är värt att dela med sig av. Jag skrev för att jag faktiskt tycker att det är trevligt och att det blir som en utmaning.



Jag har också det problemet du nämner, problem med att avsluta saker och ting. MEN! Att sätta upp punkter eller göra en tankekarta innan man börjar skriva hjälper faktiskt sååå mycket. Helt ärligt. No joke. SERIOULY.



Jag brukar göra enkla faktarutor om huvudpersonerna, för att skapa en bild av dom. Sen sätter jag upp händelserna i ordning, i lösa drag. Eventuellt skriver jag ner några meningar, korta bitar av dialog som jag tycker mycket om och vill jobba in.



LYCKA TILL!



P.S. i want to reaaaddd ittt

2010-10-15 @ 16:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: