2010-09-14 ? 22:54:49

“Como la copa es para vosotros, esta medalla será mi recuerdo"



Sitter här och funderar över saker och ting. Chanser, liksom risker med valen man gör här i livet - och de man inte kunnat göra. Exempelvis: Vem och hur hade jag varit om jag fötts i ett annat land, fått andra livserfarenheter och vänner. Hade jag varit likt den jag är idag? 

Flera liknande tankar tänker jag väldigt ofta eftersom jag undrar och vill veta. Visst, jag kan inte få reda på dem men man kan ju tänka. Mer likt filosofin än naturvetenskapen eftersom det inte går att få fram några bevis till dessa frågeställningar.

Jag vill egentligen inte säga mer. Visca Barça! De vann över Panathinaikos idag med 5-1. Stolt blir jag över männen (snarare pojkarna när man tänker på deras personligheter) som representerar klubben i mitt hjärta. En dag i framtiden kommer det vara första gången jag får se dem i riktiga livet. Tänk vilken upplevelse. Tänk vilka känslor man kommer känna. Tankarna man kommer tänka. Orden man kommer ljuda. En dag, det svär vi på.

Nu ska jag ut med hunden och sedan borsta tänderna medan jag tittar på stjärnorna. Om det är någon stjärnhimmel inatt. Verkar inte så nu om jag ska vara ärlig. Kram till er. Kram till mig. Tro på era drömmar och kämpa för dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: