2010-09-03 ? 15:12:33

I Like It

Lite musik som berör inlägget: Enrique Iglesias – I Like ItJ. Holiday – BedK'NAAN – Wavin' Flag - Coca-Cola® Celebration MixShakira featuring Freshlyground – Waka Waka (Esto es Africa) (Cancion Oficial de la Copa Mundial de la FIFA (TM) Sudafrica 2010)Moby – Porcelain samt The Perishers – 8am Departure


Senaste bilen jag har på mig. I know. Drugged eyes.

Tänkte säga direkt varför jag har länkar till låtar (spotify länkar) som kommer att beröra detta inlägget. Jo. *konstpaus*. Tänkte nämligen berätta om låtar som berör mig, får igång mig känslomässigt på olika sätt och som verkligen är grymma att lyssna på. Ni vet förmodligen vad jag menar, så nu drar jag igång!

Först ut är Enrique Iglesias senaste hit, I Like It (feat Pitbull då för han låter rätt het), bara låten ger mig en kick och får mina tankar att dra iväg till förbjudna platser och händelser. Främst med Sergio Ramos, detta är helt klart vår låt. "Vår" låt, hehe. 

Nästa är J. Holidays låt Bed, låttexten säger väl allt antar jag... Lite The-Dream stuk, jag gillar den och blir lugn och happy utav den. Lyricsen är bra, I like the truth in it! Fast kan bli lite tråkig om man inte är i rätt musik-mood.

Tredje är K'naans Wavin' Flag, herregud. Vad ska jag säga? Tjaaa... Vad sägs om 11 juli 2010? Ringer klockorna? Åh ja, Spanien vann sitt första VM guld någonsin och denna låten får mig att se tillbaka och le stort. Lyckan som exploderade hos hela landslaget och invånarna i Spanien samt resterande fans. Underbart.
Den fjärde, Shakiras Waka Waka (på spanska är den bäst, därav länkad till den spanska versionen) är likaså, min låt helt enkelt. Går igång som in i på den. Danssugen blir man också. Hehe.

Den femte låten är Moby - Porcelain. En fantastisk låt som är perfekt när man ska sova, titta på stjärnor eller bara vara. Skitfin. Och nej, jag bryr mig inte om mitt språk i bloggen. Hihi.

Den sista är the Perishers med 8AM Departure. Här måste man ha rätt känsla, fast den är ju fin ändå. Men funkar bäst när man ex måste skiljas åt, saknar någon eller bara är lite nere.

MEN jag tänker absolut inte glömma denna, Eddie Vedder – Society (samt denna: Eddie Vedder – Long Nights, äsch lyssna på hela albumet!), som är superb. Älskar den. Även om jag nästintill har lyssnat sönder den. Men ni som sett Into the Wild (ni andra - SE DEN!) vet vad jag menar. Texten är fin. Gitarren är awesome. Bra röst av Eddie. Jupp.

Det var allt. Vill ni ha låttips eller min spellista (eller annan av mina spellistor) så bara säg det. It's free, it's good.

Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: