2010-09-04 ? 21:16:34

Kolboda (långt...)

I torsdags åkte alla ettor till Kolboda för att ha samarbetsövningar, grilla, chilla, ha kul och sova över där. Det kändes kanske att det var helt jäkla onödigt, men FY FAN vad kul vi hade!!

Så här gick det till:
Först delades klassen (alltså man var klassvist uppdelade) i två grupper, jag hamnade till slut i grupp 2, i alla fall så skulle grupp 1 börja med äventyrsbanan som finns där ute i skogen. Grupp 2 skulle göra två samarbetsövningar med Ola (min klass handledare alltså). Första var att ställa oss i äldst och yngst ordning utan att säga ett enda ord. Det gick sådär, hehe men det gav mycket skratt! De andra sakerna vi gjorde hos Ola var typ skriva på papper och fråga andra saker (någon som älskar att skala apelsiner eller inte har någon tv t e.x) Hehe. Därefter fick vi laga lunch, stugvis.

Jag bodde med Annie, Tua, Kajsa, Malin och Louise. Vi var ett grymt gäng! Men stackars Kajsa fick sova på golvet och Annie i soffan.. B! Men det var iofs bara för en natt. Hehe. 

Efter lunchen var det vår tur att gå äventyrsrundan. Första samarbetet var som en tävling mot grupp 2 i SAM/SAM och SAM/EK klasserna, vi var ju bäst.... haha! Det var så himla kul, ni har säkert gjort det någon gång. Vi skulle stå på rad med ena foten på en träplanka och andra på en annan träplanka och samarbeta för att ta oss framåt. Vi kom ingenstans först. Herrejesusnavas vad jag skrattade först! "HÖÖÖÖÖGEEEER!!!" Ingen rörde på sig (iaf inte samtidigt) så vi hamnade efter lite, men snart kom vi igång och blev näästan vinnare. En röv fick jag i huvudet också.. Haha.

Därefter delades vi upp igen (klassvis) och skulle gå på en smal lina mellan träden utan att få hjälp från marken. Tog en stund att få fram rätt teknik, men kul var det!

Sedan var det spindelnätet, rätt trist eftersom man gör det i princip varje gång man är på samarbetsgrejer med klassen, eller hur?! 
Vi fick även fläta rep tillsammans (lag 3 & 3), mitt lag vann när man skulle vara snabbast för att få upp flätan. Grymma vi är. 
Sista grejen i skogen var att hoppa upp på ett rep och svinga oss över "lava" och till en del där vi skulle hoppa av. Gick ju bra. haha.

Därefter avslutades det med en tävling igen mellan alla ettorna i grupp 2, denna gången vann vi naturvetare!! Krävdes mer hjärna, gissar jag ;) 

Nu orkar jag inte skriva mer (och ni har säkert slutat läsa) men lite kort sagt så var det lite fler stationer bla med en intressant matte fråga men vi gjorde så sjukt roliga saker och jag orkar inte pumpa ut allt. Fråga så svarar jag nog.

Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: