2010-09-18 ? 18:20:29

Lite tips till er

Inga "så ska man vara/bete sig/klä sig" tips, för alla ska vara hur de är på sina sätt, finns inga normer! Förutom att man inte ska stycka folk och käka deras kött då kanske... Men ni förstår, ni ska vara er själva, det är då ni kommer som längst! En sak som jag själv tycker är ganska viktigt är att man ska våga gå till affären rätt "skabbig", alltså osminkad/ofixad i mjukiskläder utan att känna sig ful och fundera över vad andra tycker om en. Då tycker jag att man är stark och säker i sig själv.

Men tillbaka till tipsen... Tänkte nämligen tipsa om några grejer, exempelvis fem olika filmer jag verkligen tycker om och som jag tycker att ni ska se om ni inte sett dem! Och kom ihåg, se inte trailers för det spoilar ju en hel del faktiskt.. :) Här kommer de (bilder från google):


1. Donnie Darko (2001) med Jake Gyllenhaal, Maggie Gyllenhaal, Patrick Swayze mfl
En av mina favoritfilmer, helt klart. Fantastiska skådespelare och handling.


2. Fight Club (1999) med Edward Norton, Brad Pitt, Helena Boham Carter mfl
Också en av mina absolut favoriter. Grym handling, samt har den bästa slutscenen.


3. Into the Wild (2007) med Emile Hirsch mfl
Handlingen är byggd på sanna händelser och eftersom skådespelarna inte är så välkända blir den bara bättre. Fantastiskt. 


4. Million Dollar Baby (2004) med Hilary Swank, Clint Eastwood mfl
Trodde själv att den inte skulle vara något att se, men wow vad bra den är! Är nog tillsammans med Donnie Darko mina absoluta favoritfilmer. Fantastisk. Plus att Clint Eastwood är grymt bra ända sedan "the Good, the Bad and the Ugly" från -66.


Hittade ingen bättre passande bild, hehe
5. He's Just Not That Into You (2009) med Bradley Cooper, Jennifer Aniston, mfl (se bilden hehe)
Helt klart en av de bästa filmerna jag sett. Bradley Cooper och Jennifer Aniston är två av mina favoritskådespelare också så det kan ju inte bli bättre. Fantastisk film, ger en hel del tips (vet dock inte om de stämmer, guys? haha) och man känner igen sig en hel del. Se den, tjej som kille!


Andra saker ni kan se (tv-serier): Scrubs, Deadwood, Grey's Anatomy, Band of Brothers, Dead Like Me, Crackòvia.... oooch.... Katjakaj och Bentebent! Saknar det programmet, haha! Men sköna typer. 

Har ni några filmtips så får ni gärna dela med er. Jag lär se de förr eller senare och möjligtvis skriver jag sedan om filmen på bloggen (vad jag tyckte iallafall)

Kram
Kommentarer
mia

the ciderhouse rules eller head in the clouds är mina två favoritfilmer. Charlize theron är med i båda dessutom. :D :) fin blogg!

2010-09-18 @ 20:44:12
Emma

Åh! Har sett den första, den är bra! Den andra ska jag genast se, såg att även Penelope Cruz är med i den. Intressant! :D Tack!

2010-09-18 @ 22:50:45
URL: http://emmasenkla.blogg.se/
Anonym

CRACKOVIA, UNDERBART!



HAHAHAHA ÖZIL...

2010-09-19 @ 13:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: