2011-01-23 ? 18:40:30

INFÖR MÅNDAG

Hej hej!
Sitter just nu i min mamis obäddade säng och läser bland annat i min ny köpta vetenskapstidning. Verkligen en fantastisk tidning som innehåller mer eller mindre alla områden (natur, miljö, teknik, historia, vetenskap etc). Får flera "wow, ofta!" tillfällen när jag plöjer igenom sidorna noggrant. Även tvn är på men inget jag tittar på ATM, men ska väl göra det strax, efter jag fixat håret inför imorrn. Ska jag köra på flätat hår (sova med flätor, släppa ut dem på morgonen) eller ska jag kanske platta det och ha en stram toffs till och med? Har nämligen tänkt ha på mig något snygg men simpelt som kilklackarna, svarta jeansen, vit snygg men enkel tröja och kavaj. Egentligen passar jag inte i toffs (måste ha volym i håret) men kanske funkar med ett undantag? Äsch, jag gör väl flätor och bestämmer imorrn. Blir det dålig hårdag får mössan dölja det mesta av håret. Uppskattar tips!

För övrigt, på tal om outfits, så kommer jag lägga upp mina outfits jag ska ha i Barcelona i början av april, fast de kanske dyker upp spritt då och då, kanske redan i februari. Får se hur kreativiteten arbetar!

Imorgon blir jag av med min sovmorgon, då retoriken drar igång. Likaså kommer fysiken dra igång denna vecka så det innebär... INGEN SOVMORGON ALLS! Jag kommer nog lida inombords :( Men det ska bli riktigt intressant att komma igång med bästa NO-ämnet, älskar fysik! Känns mycket mer logiskt och användbart än kemi... Liksom retorik, älskar att vara social och tala men känner att jag verkligen behöver träna på min talförmåga och kunna knepen som "Konsten att Tala" innefattar. Hoppas verkligen att det blir riktigt kul! Ska även tala med min spanska lärare om lite grejer och hoppas får göra provet som jag ännu inte gjort på onsdag, vill bli av med proven jag måste göra! Börjar bli en liten hög nu... Suck. Liksom kemi provet, fick 10/30 xD Hade inte pluggat alls, suck. Är sjukt tråkigt = sjukt svårt = pallar inte. Dock så är området vi arbetar med nu i kemin, stökometri, mycket roligt och intressant! Ska minst få VG+ på det i alla fall.. Hehe. 

Nu orkar jag inte berätta mer, kommer förhoppningsvis ett inlägg innan ridningen imorrn! Saknar verkligen att få en häst i en fantastisk form och känna att jag rider bra, vilket jag kände ordentligt EN gång förra terminen. Holy vad bra jag var! Kände mig amazing efteråt, med tack av känslan och kommentarerna från ridläraren (som är supersträng, pretty good) och de andra ryttarinnorna i min grupp. De andra i min grupp är faktiskt minst 20år äldre än mig.. De flesta i alla fall! Men vi är ju dressyrtanter. Allihopa ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: