2011-01-12 ? 15:06:41

Något ni kanske inte visste

100 saker om mig själv.

1. Jag är smått beroende av träning.
2. Jag har alltid velat bli någon sorts tävlingsförare, älskar bilar, att vinna och känna adrenalinet kicka genom kroppen.
3. Jag blir smått irriterad när jag ser folk stava fel/säga fel och rättar dem ganska fort.
4. Jag avskyr att säga & göra fel och ibland kan skolan bli lidande för att jag försöker slippa att svara på saker.
5. Något jag också avskyr, och är lite rädd för, är att sex och allt som ungdomar gör sjunker i åldrarna, till och med ungar under 10 har ju mobiler nu och tjejer som är under 13 sminkar sig och trycker upp boobsen... :(
6. Jag har lovat mig att vara nykterist, men det gick rätt dåligt för nu för tiden dricker jag på fest.
7. Folk som står mig närmst har (haft) djupa drogproblem, inte bara knark utan även alkohol. Det är också en drog ni vet.
8. Jag har sjukt svårt att öppna mig för folk, knappt jag ens kan göra det för de som jag litar på. Vilket är typ tre personer.
9. Jag har också sjukt svårt att lita på folk, kanske är därför jag bara litar på tre - som inte ens är min familj.
10. Jag vill skriva en bok. 
11. Jag vill bli bästa vän med min dotter. Min son också iofs, men svårare eftersom man inte kan säga "I know what it feels like" kring nästan allt.
12. Jag har fortfarande känslor för mitt x.. Väldigt svaga dock, men de gör mig "oredo" för ett förhållande.
13. Jag har en förkärlek för människor från andra kulturer, är lite avis på dem liksom. 
14. Jag är grymt otålig och försöker alltid få min vilja igenom.
15. Mitt senaste x (som jag inte har känslor för) är nog den man som luktar godast. Hittills.
16. Jag tycker att de som lär ut kunskap och de som städar på sjukhus bör ha mycket högre lön än många chefer. Utan dem skulle vi ju inte kunna något, eller inte bli friska på sjukhusen.
17. Jag tycker att människan är ett virus mot jorden. Tänker man efter så stämmer det.
18. Jag älskar sex.
19. Jag har något emot Ferrari, skitbil.
20. Om jag försover mig till skolan brukar jag skita i hela dagen. Känns liksom inte värt det då.
21. Folk med fördomar kommer jag aldrig ge tid åt. I'm too precious.
22. Jag hade extrem mens och mensvärk, sedan skaffade jag cerazette (minipiller). TACKA GUD FÖR INGEN MENS!
23. Jag farar för dagen då mannen i mitt liv och jag bestämmer för att skaffa barn. Holy shit mensvärk och mens i år?
24. Annars vill jag ha barn. Men inte förrän efter 25års åldern.
25. Jag drömmer ofta drömmar som senare sker. Drömde den bästa förra eller förrförra året, ännu har den inte skett men jag vet att det kommer den. ♥
26. Jag har ett för stort samvete och får väldigt lätt skuld känslor, ofta för saker jag inte ens har bidragit till.
27. Jag älskar tjejer med mörkt bruna ögon, så vackra!
28. Jag har super lätt för att säga vilka kvinnor som är snygga och sådär, tror ibland jag skulle kunna vara lesbisk men eftersom jag inte tänder på fitta så känns det helt okej. Ändå liksom.
29. Jag är extremt tankespridd.
30. Jag hatar hur jag går. Gång stilen alltså.
31. Tjejer utan kurvor får mig att rynka på näsan.
32. Jag önskar jag hade större bröst.
33. Jag HATAR folk som gnäller på saker de kan göra något åt. Vad i helvete är ni helt handikappade eller?
34. Jag avskyr media, och kollar därför aldrig på TV. Kunskapskanalen är ett undantag. Läser heller aldrig tidningarna.
35. Tjejer som trots sina "skönhetsfel", rankade av sig själva, går osminkade och i mjukiskläder i stan ger mig hopp om framtiden.
36. Jag klarar inte av folk som säger åt mig vad jag ska göra, typ tala svagare (lägre för er som inte läst fysik), klä dig så, tänk så. It's my life, if you can't handle it, too bad for you.
37. Mitt motto är "Ingenting är omöjligt, allting är möjligt". Det är 100% sant. Bara man vill så går allt.
38. Jag vill förändra folks synsätt. Exempelvis att tjejer inte kan köra bil. Visst finns det tjejer som visat det innan, men det är glömt. Jag vill göra det internationellt. Stort. Dock var detta bara ett exempel, men så ni fattar.
39. Jag gillar knän, och har att få snygga knän som ett mål med träningen.
40. Jag älskar killars händer. De flesta i alla fall.
41. Jag har ett extremt temperament, vilket jag ärvt från min mami. Blir jag pissed off, LOOK OUT! säger jag bara.
42. Jag älskar att få cred för mitt arbete.
43. Jag älskar att vara under ytan och slippa att tänka och höra all skit från ovan.
44. Jag är säker på att inte kommer dö i sömnen, med åldern liksom. Är hundra på att jag kommer råka ut för något, bli skjuten, bilolycka, extrem sjukdom eller liknande. 
45. Jag tror på ett liv efter döden. Att efter man dött lever man upp som någon annan, djur eller människa eller natur. Jag tror man glömmer allt man gjort i livet innan, därav inga bevis för att livet efter detta existerar.
46. Jag var VÄLDIGT pojkig när jag var yngre, slogs var elak (det gör ju faktiskt killar, ska vara tuffa och tjejer söta och oskyldiga), älskade bilar och var elak mot barbies. Haha!
47. Jag har alltid älskat hästar, ridning completes me. Dock lär jag göra ett uppehåll nästa termin.. 
48. Jag har en lista på saker jag ska göra innan jag dör. Den växer för varje år, och är nu uppe i 133, varav jag har klarat 19 hittills.
49. Jag har ett måste på en balkong om jag flyttar till Spanien. En perfekt balkong.
50. När jag är som gladast blir jag högljudd. Och skrattar massor.
51. Jag pratar alltid för mig själv när jag är hemma.
52. Jag vill göra lumpen, men eftersom de har gjort om systemet så känns det mindre självklart.
53. I mitt dröm förhållande är jag ofta bossen. Men tvärtom i sängen.
54. Jag tycker nästan synd om folk som gör narr av de som har det värre. Men bara om de som har det värre försöker förbättra sig. Annars skiter jag i vilket.
55. Mitt blodomlopp/system är väääldigt synligt på min kropp och vid handlederna (och i handen) kan man tydligt se min puls. Slipper alltså leta febrilt efter den på halsen.
56. Jag längtar till sommaren för att kunna cykla i klänning och ha på mig vita ray-bans. 
57. Jag har sjukt lätt att skriva åt alla håll, med båda händerna. Läsbart alltså.
58. Jag hatar folk som sänker sina medmänniskor för att häva sig själva. PATETISKT!
59. Jag är utbildad i lika behandling men är inte helt säker på om jag är värd den titeln. Kan vara riktigt elak.
60. Jag är en bitch.
61. Visst man ska inte bry sig om andra, men snälla ta hand om era kroppar! 
62. Jag är fisk, vilket stämmer oftast bra överens med min personlighet. Men när det kommer till kärleken så faller jag alltid för de som inte ska "passa" med mig. WTF liksom?
63. Jag avskyr att åka buss, speciellt långfärd. När vi skulle hem från STHLM i somras fick jag en panikattack och grät för att busschauffören var snigel-seg och började aldrig köra.
64. Jag ger tummarna ner för Sveriges regering. Om ni ska styra, gör det ordentligt då!
65. Jag saknar tiden då mina föräldrar bodde ihop, så många bekymmer som inte fanns.
66. Jag älskar att flyga.
67. Jag tycker om att sova.
68. Om tre år SKA jag bo i en egen lägenhet.
69. Jag föredrar musik som tilltalar en, berättar om realistiska saker och som man kan relatera till. 
70. Jag har svårt att komma igång med plugg, men om jag lyckas komma igång så gör jag sakerna ordentligt och väl genomtänkta. 
71. Jag avskyr kemi, onödigt ämne och jag kommer glömma det jag lärt mig så fort jag tagit studenten.
72. Jag får bara känslor för äldre killar, konstigt nog. 
73. När jag väl tänker efter, så har jag inte så många vänner.
74. Folk som inte vet vad ett NEJ betyder får mig att undra vilka föräldrar de har.
75. Mina föräldrar stöttar mig inte i allt jag vill göra. Det gör mig mer självständig.
76. Jag föraktar skolan jag gick på från lågstadiet-mellanstadiet. För där blev jag mobbad av elever och misshandlad av min lärare i lågstadiet (hon tog tag om min nacke och klämde skithårt så jag fick hålla tillbaka tårarna) och verbalt misshandlad av min lärare i mellanstadiet UTAN att ett skit hände. Jävla piss skola.
77. Folk som sviker upprepade gånger får mig att tappa hoppet om deras framtid.
78. Eftersom jag har svårt att lita på andra, så försöker jag vara så pålitlig som möjligt. Berätta en hemlighet för mig och jag tar med den till graven.
79. Jag har ljugit om min oskuld för att bli mer omtyckt & poppis av mina tidigare kompisar. Det var sista gången jag ljög. Dels för att det inte är värt det, dels för att jag suger på att ljuga.
80. Jag älskar Disney.
81. Jag är rädd för att bli beroende av någonting.
82. Det är inte många som känner mig trots att vi är goda vänner.
83. Jag avskydde fotboll tills jag upplevde fotbolls-VM 2010.
84. Jag tycker det är onödigt att ha en TV om man bara har gratis kanalerna.
85. På något konstigt vänster så sover jag alltid långt nere i sängen, så mina fötter är utanför liksom om jag skulle ligga raklång.
86. Det är sant att utseendet ger insidan en chans. Men insidan kan förstöra utseendet. Menar, är man ful inuti så blir man ofta ful utanpå. "Syns igenom" you know.
87. Eftersom jag inte trivs så bra i Sverige så vill jag bo någon annanstans när jag studerat klart.
88. Det har tagit mig drygt 2h att skriva denna fuckin' lista. Var nöjda! xP
89. Jag gillar inte godis eller läsk. 
90. Jag svullnar upp på DIREKTEN om jag dricker óboy. 
91. Jag blev beroende av óboy när jag var typ runt 5 och blev tjock på det. Fick jag inte óboy så la jag mig på golvet och skrekgrät. Stackars föräldrar.
92. Jag älskar min rumpa!
93. Jag vågar inte riktigt gå helt osminkad till skolan än. Det gör mig lite ledsen inombords.
94. Jag läser alltid böcker på engelska, om de är skrivna på engelska alltså. Är de dubbade så blir det ju en helt annan bok, fast av översättaren.
95. Jag kan gråta på "befallning", eller alltså om jag skulle vara med i en pjäs, eller för egen vinning, så kan jag väldigt lätt få fram tårarna.
96. Ibland förvånar jag mig själv genom mina ageranden eller samtal.
97. Jag hatar att ha "vanliga trosor" i byxor, de korvar sig eller skär in i rumpan!
98. Jag får blåmärken läskigt lätt, vilket leder till att 98% av mina blåmärken vet jag inte hur jag har fått dem.
99. Jag har celluliter.
100. Jag borde pluggat dessa timmar jag skrev denna lista. Aja baja!
Kommentarer
Amanda

Tro det eller ej, men har läst igenom hela listan haha. En del visste jag, annat inte! :) Puss på dig, kämpa på!

2011-01-15 @ 18:03:31
URL: http://taggar.blogg.se/
Anonym

101. Du är en bra person.

2011-01-16 @ 15:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: